Siklós Barbarával, a Coaching Team iroda- és cégvezetőjével beszélgettem, aki korábban business és stílus coachként is tevékenykedett. A stílus coach számomra egy új fogalom volt, arra voltam kíváncsi, hogy mit is takar pontosan a kifejezés, hogyan néz ki egy stílus coach folyamat.
A stílus coaching Angliából származik és Tracey Beaumont-Redmond nevéhez fűződik, aki egyben a londoni Style Coach Institute™ alapítója is, itt szerezte stílus coach diplomáját Barbi. A stílus coach lényegében egy life coach, azaz egy életvezetési és egy stílus tanácsadó keverékeként fogható fel. A stílus coaching mögött egy olyan filozófia áll, ami a „ruha teszi az embert” és a „nem a ruha teszi az embert” felfogást ötvözi; a külső és belső megjelenéssel egyaránt dolgozik. Nem elég az, ha ember szép ruhákba jár és sminkeli magát, esetleg plasztikai beavatkozáshoz fordul. A legfontosabb a személyes kisugárzás, ami szép ruhába bújtatva hozza létre az egészet. Ezen felül létezik egy olyan elgondolás is, miszerint ha az ember elkezd foglalkozni a külsejével, azáltal az önbecsülése és az önbizalma is elkezdhet növekedni. A cél megteremteni a harmóniát külső megjelenés és a belső személyiség között. A folyamat során a stílus coach stílus szakértőként segít kialakítani egy új image-t, illetve life coachként támogatja végig a közös munkát a célok kitűzéstől, azok megvalósításáig.
Barbi elmondása szerint ügyfelei kevésbé használták ki a szolgáltatás „life” részét, és inkább a külsőségek oldaláról közelítették meg a dolgot. De vajon hogyan is néz ki egy stílus tanácsadás?
Ahogyan egy általános coaching folyamat is, a stílus coaching is egy személyes találkozóval indul, melynek során megismerjük az ügyfelet illetve azt a célt, amit el szeretne érni. Kölcsönös szimpátia esetén elkezdődik a közös munka, melynek első része a testalkat-elemzés. A testalkat elemzéssel meghatározható, hogy méretei és arányai alapján az ügyfél melyik típusba tartozik. A testalkat ruhákkal történő optikai kialakítása során a cél az ideális, azaz a homokóra testalkat létrehozása. A folyamat következő lépése a színelemzés, ami a 4 évszaktípus egyikébe sorolja az ügyfelet. Az, hogy melyik típusba tartozunk segít eldönteni, hogy milyen színek előnyösek számunkra, illetve melyek azok a színek, amelyeket célszerű az arcunkhoz közelebb vagy attól távolabb hordanunk. Például elképzelhető, hogy egy ősz típus kedvenc színe a ciklámen. Ebben az esetben nem feltétlenül kell teljesen elhagynia ezt a színt a ruhatárából, de célszerű azt minél távolabb hordani az arcától. A stílus coaching utolsó részét a gardróbszekrény rendezés képezi, aminek keretében felmérjük az ügyfél ruhatárát a testalkat- és színelemzés alapján rendelkezésre álló információk figyelembevételével. Bár előfordulhat, hogy egyes ruhadaraboktól megválunk, a cél alapvetően az, hogy a meglévő ruhákat hogyan tudjuk párosítani a legelőnyösebb külső elérése érdekében. Ezen felül, ha az ügyfél igényeli a stílus coaching része lehet egy ún. „personal shopping”, ami egy közös vásárlást jelent egy közösen meghatározott keretösszegen belül.
A stílus coaching folyamat eredményeként megváltozik az ügyfél szemléletmódja, ahogyan a ruhákra tekinti, illetve megtanul a testi adottságainak, személyiségének és az alkalomnak megfelelően – okosan és költséghatékonyan – vásárolni és felöltözni. A külső és belső harmónia, a személyes kisugárzás és magabiztosság lehet a siker kulcsa!
Buta Kinga
Leave a Reply