Milyen a vezetői márkád?

Milyen a vezetői márkád?

Milyen a vezetői márkád? 609 306 admin

A Personal branding vagy ahogy magyarul nevezzük  az „Énmárka” nagyon lényeges napjainkban. Karrierünk alappillére lett.  De mennyi energiát fektetünk vezetői márkánk felépítésére?

Rengeteg ember építi a szakértői márkáját, a digitális azonosítóját, de csak kevesen néznek rá úgy igazán a vezetői márkájukra. A vezetői márkánkat az formálja, ahogyan viselkedünk, ahogyan reagálunk, ahogyan kapcsolatokat teremtünk. És mindez kapcsolódik a hatékonyságunkhoz.

Ha Te egy nagy tudással rendelkező mérnök, orvosi vagy marketing szakértő vagy, a szakterületeden belül és mellett előfordulhat, hogy  ugyanúgy el kell, hogy láss projektmenedzseri feladatokat is, vezetned kell embereket, ahhoz, hogy eredményesek legyetek egy csapatban. A szakmai készségek mellett a vezetői készségeidet is fejlesztened kell, és mindezek mellett fel kell építened a vezetői „hírnevedet”.

Mi is kell tehát ahhoz, hogy olyan vezetői márkát építs, ami fellendíti mind a karrieredet, mind a szervezetet, amiben dolgozol?

Íme 4 tipp:

  1. Folyamatokban gondolkozz és ne pozícióban. A vezetői lét egy folyamat, nem csak egy cím. A vezetői lét együtt-dolgozásról szól, egy közös irány kiépítéséről, illetve az elköteleződés kialakításáról szól. Ne másban keresd a vezetőt, hanem tedd fel magadnak a kérdést: “Mivel járulok hozzá én a vezetői folyamathoz? „
  2. Értsd meg a márkád. Hírneved arra épül, ahogyan kapcsolatot teremtesz másokkal, és ahogyan elvégzed a teendőidet. Ahhoz, hogy kihasználd a vezetői márkádat vagy egy másik irányba indítsd el, először egy tiszta képet kell, hogy kapj arról, ahogyan mások látnak téged. Kezd el figyelni azt, ahogyan dolgozol, hogyan tanulsz, hogy osztasz meg információkat, hogyan hozol döntéseket, hogyan befolyásolsz másokat, hogy építesz kapcsolatokat?
  3. Vedd kezedbe az irányítást! Te felelsz a saját vezetői márkádért, áldozz időt és energiát vezetői éned fejlesztésére. Gondold alaposan végig a jelenlegi munkádat és a jövőbeli karrieredet. Hogyan támogatja a vezetői márkád a jelenlegi munkádat? Mi történne, ha még hatékonyabb lehetnél? Hogyan segíthet ebben a vezetői léted? Mit kellene még megtanulnod, vagy min kellene változtatnod, hogy fejleszd vezetői készségeidet?
  4. Éld meg a vezetői márkádat. „Fektess be” saját magadba vezetőként és meglásd, munkahelyi elégedettséged nőni fog, új ajtók nyílnak meg előtted. Tapasztalt menedzserek és vezetők is azt állítják, bárcsak korábban elkezdték volna fejleszteni vezetői készségüket. A folyamatosan változó és kiszámíthatatlan gazdasági környezetben fontosabb, mint valaha, hogy megalkossuk, fejlesszük és meg is éljük vezetői márkánkat.

Forrás: https://www.ccl.org/articles/leading-effectively-articles/whats-your-leadership-brand/

Leave a Reply

*